سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! بدانید که کمال دین جستجوی دانش و عمل به آن است. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :12
کل بازدید :64497
تعداد کل یاداشته ها : 86
103/2/29
8:1 ع


والدین گرامی :

پدران و مادران اولین معلمان کودکان هستند که نقشی مهم در پرورش شخصیت کودکان ایفا می کنند کودکی که با روش صحیح پرورش داده نشده و به شیوه ی طبیعی روند رشد خود را طی نکند طبیعی خواهد بود که نتیجه ی منفی به بار آورده و از خلاقیت و تحرک باز می ماند و به عصیان و پرخاشگری روی آورده و در دنیای امروز هم منجر به افسردگی و اعتیاد خواهد شد .
باید گفت که آموزش هنر باعث تعادل نیمکره ی راست و چپ مغز می شود ، بیان علمی ، منطقی و ادبی مربوط به نیمکره چپ مغز و ارتباط تصویری به نیمکره ی راست مغز مرتبط می باشد .
در نظام آموزشی ما به فعالیت نیمکره ی چپ بیشتر اهمیت داده شده و از نیمکره ی راست مغز استفاده زیاد نمی گردد و همین امر هم از جمله عوامل متعادل نبودن کودکان در آینده و تبدیل شدن آنان به بزرگسالانی نا متعادل می باشد برای ایجاد تعادل ما بین دو نیمکره ی مغز کودکان نیاز به آموزش هنر است این آموزش که از همان اوان کودکی باید شروع شود اگر مهم ترین وسیله پرورش کودک نباشد یکی از ارکان اصلی پرورش استعداد و شخصیت کودک است که متأسفانه در جامعه ی ما به عنوان سرگرمی و به صورتی کاملاً سطحی به آن می نگرند .

اهداف آموزش هنر :
1- تحریک حس کنجکاوی کودک 2 – رشد اعتماد به نفس 3- ایجاد توجه و دقت 4- ارتقاء دید کودک و شناخت محیط 5- پرورش تخیل و تفکر کودک 6- شکوفایی و خلاقیت 7- شناخت رنگ ها 8- کسب مهارت و آشنایی او با ابزار و وسایل نقاشی 9- اهمیت دادن به بیان رو حیات آنان و روحیه ی شخصی کودک 10 – پر کردن اوقات فراغت با انجام کار 11- هماهنگی بین چشم ، دست و ذهن 12 – شرکت در فعالیت های جمعی و احترام به جمع 13 – رشد زیبایی شناسی کودک 14 – پیدا کردن جرأت و جسارت کودک 15 – آشنایی با فرهنگ کودک .
هدف آموزش هنر به کودکان خلق یک اثر زیبا با اصول و قواعد بزرگسالان نیست بلکه هنر برای کودک وسیله ای است برای بیان افکار و احساسات خویش نسبت به جامعه و برای معلم هنر راهی است برای پرورش استعداد ، شخصیت ، فکر و خلاقیت کودک و بنابراین ویژگیهای معلم هنر را به موارد زیر تقسیم نموده ایم :
1-علاقمند به کودکان و عاشق کودکان به طوری که از کار نقاشی کودکان لذت ببرد 2- برانگیختن حس کنجکاوی کودکان و توجه آنان به محیط اطراف خویش از طریق موضوع و شیوه ی کار 3- آگاهی کامل از مسائل روانشناسی ، علم ، هنر ، .... و به روز کردن اطلاعات خود در زمینه ی آموزش هنری و علمی ، روانشناسی و..... 4- احترام گذاشتن به کار کودکان توأم با صبر و بردباری 5- داشتن روحیه ی با نشاط 6- خنثی نمودن عوامل منفی و باز دارنده که از طریق محیط و خانواده در ذهنش به دلیل طرحهای کلیشه ای و آموزش های غیر علمی حک شده است 7- دادن اعتماد به نفس به کودکان از طریق تشویق آنان .
در کل به قول پل کلی می توان گفت که « کسی که آموزش هنر می دهد باید هنرمند باشد » حال که هداف آموزشی و ویژگیهای معلم هنر روشن شد بهتر است بدانید که یادگیری کودک با تولد او آغاز می گردد و از همان آغاز علاوه بر غذا ، پوشاک و مسکن به محبت ، توجه و... نیاز دارد روانشناسان معتقدند کودکانی که از کودکی به آنها توجه می شود در آینده موفق ترند ولی تنها خواستار موفقیت کودک بودن کافی نیست بلکه این کار تخصص ، تجربه ، عشق و زمان می خواهد و ما مربیان این رشته می خواهیم که با همکاری شما والدین گرامی در خصوص پرورش کودکان قدمی کوچک ولی مهم که پایه و زیر بنای شخصیتی کودک است برداریم و شما هم حکم پلی ارتباطی بین ما و کودکتان را دارید که باید با علاقه ، دقت ، صبر و حوصله همراه ما به آموزش بپردازید . برخورد ما و شما در ارتباط با کار هنری کودک تأثیری مستقیم روی شخصیت و فکر او خواهد گذاشت .


مقدمه